Investering in versnellen digitale transformatie en nieuwe generatie oplossingen voor klanten
Noida, India en Den Haag, Nederland – 4 februari 2019, – HCL Technologies (HCL) heeft een nieuw kantoor in Den Haag geopend om de aanwezigheid in Nederland uit te breiden. Vanuit deze vestiging gaat de wereldwijde technologieleverancier zich richten op het leveren van nieuwe generatie oplossingen aan ‘blue chip’-organisaties in Nederland en Europa. Met als doel de snelle bedrijfsgroei in deze regio te blijven continueren.
HCL ondersteunt al ruim 20 jaar Europese klanten vanuit haar kantoren in Nederland. In deze periode hebben ze organisaties in staat gesteld te starten met digitaal transformeren, om concurrerender en efficiënter te worden. Met behulp van design thinking, cybersecurity, native cloud-services en beter benutten van alle data en analyses, helpt HCL organisaties flexibele klantgerichte services te leveren. Het nieuwe kantoor is officieel geopend door Sudip Lahiri, HCL’s Senior Vice President & Head Financial Services in Europa. Behalve belangrijke zakenrelaties waren daar eveneens bij aanwezig: Pauline Krikke, burgemeester van Den Haag, Venu Rajamony, ambassadeur van India in Nederland, Anke Schlichting, CTO van Aegon Nederland en Jesper Erichsen, CIO van Leaseplan.
“Dit is een belangrijke mijlpaal in HCL’s langdurige relaties met Nederlandse klanten”, vertelt Sudip Lahiri, HCL’s Senior Vice President & Head Financial Services in Europa. “Wij zijn bevoorrecht te mogen samenwerken met een aantal toonaangevende bedrijven in deze regio en verheugen ons erop die klantenkring verder uit te breiden, vooral met het Mode 2 & Mode 3 aanbod. Het nieuwe kantoor in Den Haag bevindt zich in het hart van de Nederlandse zakenwereld, waardoor wij nauwer met klanten kunnen samenwerken om onze business verder uit te breiden.”
Mijlpalen uit HCL’s aanwezigheid in Nederland:
- Opening van het eerste kantoor in Den Haag in 1998 en twee kantoren in Amsterdam in 2017
- Succesvolle strategische business transformatie overeenkomsten met wereldwijd opererende klanten in diverse markten, waaronder financieel dienstverleners als Aegon en Leaseplan.
- Opening van HCL en Aegon’s gezamenlijke cXstudio in Den Haag in 2015, voor het creëren van een co-innovatielab voor een superieure customer experience
- HCL’s ‘Scale Digital Delivery Center’ in Amsterdam om organisaties te helpen programma’s voor digitale transformatie te ontwikkelen en op te schalen en ook gedistribueerde flexibele leveringsmodellen
- HCL’s Fintech Innovation Lab in Amsterdam in samenwerking met één van de grootste financiële dienstverleners in deze regio
“Ik ben trots op het businesspotentieel, de aanwezigheid van talenten en de kansen om met partners samen te werken die Den Haag te bieden heeft, waardoor deze stad voor internationale bedrijven aantrekkelijk is om zich hier te vestigen”, zegt Pauline Krikke, burgemeester van Den Haag. “Zoals HCL de afgelopen twee decennia hier al is gevestigd. Het verheugt mij dat HCL, een nieuwe generatie wereldwijd opererend technologiebedrijf, opnieuw voor Den Haag heeft gekozen als basis voor het realiseren van innovatieve projecten en het uitbreiden van hun aanwezigheid in Nederland.
“Het verheugt mij dat HCL haar aanwezigheid in Nederland uitbreidt met een extra kantoor in Den Haag”, zegt Venu Rajamony, Ambassadeur van India in Nederland. “Ik heb er vertrouwen in dat HCL haar reputatie van eersteklas dienstenleverancier voor het bedrijfsleven continueert en daarmee blijft bijdragen aan de toenemende kansen voor het Nederlandse bedrijfsleven.”
Over HCL Technologies
HCL Technologies (HCL Technologies (HCL) is een marktleidende wereldwijde technologieleverancier, die internationaal opererende ondernemingen helpt bij het heruitvinden en transformeren van de business via een digitale technologietransformatie. Het bedrijf is actief in 43 landen en heeft een geconsolideerde omzet van US$ 8,2 miljard, in de 12 maanden eindigend op 30 september 2018. HCL levert een geïntegreerd dienstenportfolio, gebaseerd op de eigen Mode 1-2-3 groeistrategie. Mode 1 omvat diensten op het gebied van applicaties, infrastructuur, BPO en engineering & R&D-services, waarbij gebruik wordt gemaakt van DRYiCETM Autonomics om het business- en IT-landschap van klanten te transformeren. Met als gevolg dat ze ‘lean’ en ‘agile’ worden. Mode 2 heeft betrekking op ervarings- en resultaatgerichte geïntegreerde aanbiedingen van Digital & Analytics, IoT WoRKS™, Cloud Native Services en Cybersecurity & GRC-diensten. Met als doel de bedrijfsresultaten te verbeteren en digitalisering mogelijk te maken. De Mode 3 strategie focust zich op ecosystemen en creëert innovatieve IP-partnerschappen om producten en platformen te bouwen. HCL gebruikt het eigen wereldwijde netwerk van geïntegreerde co-innovatielaboratoria en globale leveringscapaciteit, om een holistische multi-serviceverlening te bieden in belangrijke verticale markten. Dat zijn met name financiële dienstverlening, productie, telecommunicatie, media, uitgeverijen, entertainment- bedrijven, retail & CPG, life sciences & gezondheidszorg, olie & gas, energie & nutsbedrijven, reizen, transport & logistiek en overheden. Met 127.875 professionals van verschillende nationaliteiten richt HCL zich op het creëren van echte toegevoegde waarde voor klanten via ‘Relationships Beyond the Contract’. Meer informatie is te vinden op: www.hcltech.com
Forward–looking Statements
Certain statements in this release are forward-looking statements, which involve a number of risks, uncertainties, assumptions and other factors that could cause actual results to differ materially from those in such forward-looking statements. All statements, other than statements of historical fact are statements that could be deemed forward-looking statements, including but not limited to the statements containing the words ‘planned’, ‘expects’, ‘believes’,’ strategy’, ‘opportunity’, ‘anticipates’, ‘hopes’ or other similar words. The risks and uncertainties relating to these statements include, but are not limited to, risks and uncertainties regarding impact of pending regulatory proceedings, fluctuations in earnings, our ability to manage growth, intense competition in IT services, business process outsourcing and consulting services including those factors which may affect our cost advantage, wage increases in India, customer acceptances of our services, products and fee structures, our ability to attract and retain highly skilled professionals, our ability to integrate acquired assets in a cost-effective and timely manner, time and cost overruns on fixed-price, fixed-timeframe contracts, client concentration, restrictions on immigration, our ability to manage our international operations, reduced demand for technology in our key focus areas, disruptions in telecommunication networks, our ability to successfully complete and integrate potential acquisitions, the success of our brand development efforts, liability for damages on our service contracts, the success of the companies /entities in which we have made strategic investments, withdrawal of governmental fiscal incentives, political instability, legal restrictions on raising capital or acquiring companies outside India, and unauthorized use of our intellectual property, other risks, uncertainties and general economic conditions affecting our industry. There can be no assurance that the forward-looking statements made herein will prove to be accurate, and issuance of such forward-looking statements should not be regarded as a representation by the Company, or any other person, that the objective and plans of the Company will be achieved. All forward-looking statements made herein are based on information presently available to the Management of the Company and the Company does not undertake to update any forward-looking statement that may be made from time to time by or on behalf of the Company.